Muistithan päivittää asiakkaan osoitetiedot Voissiin?

Kun lisäät uuden asiakkaan tietoja Voissiin, tulee asiakkaalle lisätä myös osoitetiedot. Osoitetietojen lisääminen on tärkeää, jotta asiakas on laskulla asianmukaisesti yksilöity ja maksamattomasta laskusta voidaan tarvittaessa lähettää maksumuistutus.

Miten lisään asiakkaan osoitetiedot Voissiin?

Asiakkaat -> Hae asiakas -> Muokkaa -> Lisää asiakkaan osoitetiedot -> Tallenna

Miksi laskutustiedoissa on oltava osoite?

Erityisesti kuluttajat yksilöidään osoitteen perusteella, sillä laskun osoitekenttään ei voi kirjoittaa asiakkaan henkilötunnusta. Mikäli sinulla on vain nimi ja sähköpostiosoite, ei käytännössä ole mahdollisuutta selvittää, kuka asiakkaasi todellisuudessa on. Tällöin asiakastasi ei pystytä yksilöimään eikä muistutusta lähettämään.

Miksi maksumuistutus pitää lähettää?

Maksumuistutusten lähettäminen on tärkeää kolmesta syystä:

  • velkojan kassavirran kierto on nopeampi
  • saatava ei pääse vanhentumaan
  • yksi kirjallinen maksumuistutus on lähetettävä ennen perintään siirtoa

Lähettämällä maksumuistutuksen mahdollisimman nopeasti eräpäivän jälkeen, myös asiakkaat saavat unohtuneen laskun nopeammin maksuun. Päivittämällä osoitetiedot Voissiin varmistut siitä, että asiakas on yksilöity ja maksumuistutus lähtee määrittelemiesi maksuehtojen mukaisesti, jolloin laskun muistutusprosessi on tehokasta.

Miten muokkaan maksumuistutusprosessin ehtoja?

Asetukset -> Muistutukset ja perintä -> Muokkaa -> Määritä ehdot -> Tallenna. Muistutusprosessin ehtoja muokkaamalla määrität, kuinka usein ja kuinka monta maksumuistutusta haluat asiakkaillesi lähettää. Muistutusprosessin ehtoja voit muokata milloin vain.