Voissi - Usein kysytyt kysymykset
Haluamme, että Voissin käyttö on Sinulle entistäkin näppärämpää, joten listasimme alle Voissin käytöstä usein kysyttyjä kysymyksiä. Lue lisää ohjeita blogista!
Asiakkaani verkkolaskun välittäjää ei löydy Voissin valikosta, eikö verkkolaskun lähetys onnistu?
Välittäjätunnusvalikkosta löydät valmiiksi tallennettuna välittäjätunnukset, jotka toimivat Voissin välittäjän eli Nordean verkosta laskuja lähetettäessä. Välittäjien nimet saattavat vaihdella, mutta välittäjätunnuksen avulla pystyt yksilöimään oikean välittäjän.
Mikäli asiakkaasi ei ole käynyt avaamassa järjestelmässään pankkiverkkoyhteyttä laskujen osalta, jotka tulevat pankkiverkosta, hän ei pysty ottamaan vastaan pankkiverkosta tulevia verkkolaskuja. Tällöin suosittelemme lähettämään laskut esimerkiksi sähköpostitse, kunnes yhteys on avattu.
Mikäli verkkolaskujen lähetys ei onnistu, suosittelemme olemaan yhteydessä asiakkaaseen.
Lähetettämäni lasku on väärin, voidaanko lasku poistaa järjestelmästä?
Lähetettyä laskua ei voi poistaa, vaan laskusta tulee lähettää hyvityslasku. Näin juokseva numerointi ja kirjanpitosi täsmää.
Laskut -> Hae lasku -> Toiminnoista "Avaa lasku" -> Tee hyvityslasku -> Tarkista tiedot -> Lähetä
Asiakas on maksanut laskun tililleni, pitääkö minun maksaa summa Voissin tilille, jotta suoritus voidaan kirjata laskuun?
Mikäli asiakkaasi on maksanut Voissin kautta lähetetyn laskun tilillesi, tulee suoritus kirjata Voissiin. Voit kirjata suorituksen Voissi-tililtäsi.
Laskut -> Hae lasku -> Toiminnoista "Avaa lasku" -> Lisää suoritus -> Kirjaa suorituksen tiedot -> Tallenna.
Asiakas haluaa maksaa laskun vasta eräpäivän jälkeen, pitääkö laskulle tehdä hyvityslasku ja lähettää uusi lasku sovitulla eräpäivällä?
Eräpäivän muutoksen takia ei tarvitse lähettää uutta laskua, vaan voit muokata laskun eräpäivää omalta Voissi-tililtäsi.
Laskut -> Hae lasku -> Toiminnoista "Avaa lasku" -> Muokkaa ja lähetä uudelleen -> Muokkaa eräpäivä -> Tallennus "Vaihda eräpäivä"
Haluan kopion laskusta lähetetystä maksumuistutuksesta, saanko sen vain Voissi-tiimiltä?
Mikäli haluat kopion laskusta lähetetystä maksumuistutuksesta, voit tallentaa tai tulostaa sen Voissi-tilisi kautta.
Laskut -> Hae lasku -> Toimminoista "Avaa lasku" -> Muistutukset-kohdasta "Avaa muistutus"
Etkö löytänyt vastausta kysymykseesi tai tarvitsetko apua Voissin käytössä? Ota yhteyttä info@voissi.fi